Wanneer je bij ons een bestelling maakt of onze webshop bezoekt, kan het gebeuren dat je vragen hebt. Op onze FAQ pagina vind je de meest gestelde vragen van onze klanten. Staat je vraag er niet bij? Dan kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice door te bellen of te mailen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Op Erodreams kunt u eenvoudig het gewenste product zoeken. In onze zoekbalk kunt u door middel van een zoekterm snel het juiste product vinden.

U kunt zoeken op productnaam, merk of heel eenvoudig op artikelnummer.

Zodra u een zoekterm invult, komen alle relevante zoekresultaten gelijk in beeld. Zo ziet snel welke producten van Erodreams aan uw zoektermen voldoen.

Zoek eenvoudig op bijvoorbeeld:

  • String
  • Wetlook jurkje
  • Halsband
  • Op artikelnummer van fabrikant

 

Zoekwoorden kunnen in alle volgorden worden ingevoerd, let er echter wel op dat er tussen ieder zoekwoord of zoeknummer een spatie zit.

Alle zoekresultaten worden weergegeven met productfoto. Door op de productfoto, of op “Meer info” te klikken zijn alle details van het product zichtbaar.

Op het productniveau vindt u alle informatie over de maat, prijs, kleur en de voorraad status van het product. Bij sommige van onze producten zijn productfilmpjes toegevoegd.

U kunt nu eenvoudig bestellen door op de knop “Leg in winkelwagen” te klikken.

U kunt ook zoeken door middel van ons navigatiemenu. Op Erodreams zijn verschillende categorieën zichtbaar. Door een categorie aan te klikken ziet u gelijk alle producten uit de desbetreffende categorie.

Ook nu kunt u op de productfoto klikken voor meer informatie over het product en om het product eenvoudig te bestellen.

Gevonden wat u zocht? Bestellen gaat snel en veilig online.

Klik op het door u gekozen product u ziet nu gelijk de voorraadstatus van het product en de levertijd. Selecteer vervolgens het aantal en klik vervolgens op de knop “Leg in winkelwagen”.

Het door u gekozen product zit nu in uw online winkelwagen. U kunt nu kiezen of u nog meer producten wilt toevoegen aan uw bestelling of u kunt uw bestelling afronden.

Wilt u nog wat wijzigen aan uw bestelling? Klik dan op de knop rechtsboven “Winkelwagen” u komt nu bij uw online winkelwagen en kunt producten uit uw winkelwagentje verwijderen of aantallen wijzigen.

Vanuit uw winkelwagen loopt u in een paar stappen ons bestelproces door om uw bestelling te plaatsen. Ons bestelproces verloopt in een paar eenvoudige stappen. Als ingelogde klant worden uw gegevens automatisch ingeladen. Wilt u uw bestelling op een ander adres afleveren kies dan bij stap 2 voor ander afleveradres.

Heeft u gekozen voor een ander afleveradres? Dan kunt u deze adresgegevens in de volgende stap invoeren.

Nadat u alle adresgegevens heeft ingevuld kiest u de door u gewenste betaalmethode. U komt vervolgens, afhankelijk van uw betaalmethode, terecht bij het betaalscherm.

Alle online betalingen lopen via een beveiligde omgeving op onze webshop, zo bent u ervan verzekerd dat uw betaling veilig verloopt.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Voor 21:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden (NL en BE)

Erodreams levert direct uit eigen voorraad. Besteld op werkdagen voor 21:00 uur? Wij kunnen uw bestelling dezelfde dag nog verzenden.

Levertijden België

De levertijd voor België is normaal gesproken binnen 24 uur, voor bepaalde gebieden in Wallonië kan het 48-uurs levering zijn.

Levertijden Nederland

De levertijd is binnen 24 uur. Er kan ook gekozen worden voor een gewenste bezorgdag.

Op welke manieren kan ik betalen?

Bij Erodreams kan u makelijk, veilig & snel online uw aankopen betalen.

De volgende betaalmogelijkheden worden aanvaard:

  • BANCONTACT
  • VISA
  • MASTERCARD
  • MAESTRO
  • PAYPAL
  • APPLE PAY
  • IDEAL

Wat zijn de verzendkosten?

In de onderstaande tabellen vindt u de verzendkosten per land en per gewichtsklasse.

Verzendkosten België

 

Verzendkosten Nederland

Wordt mijn bestelling ook bij de buren afgeleverd?

Levering alleen op het door u opgegeven adres (niet bij de buren).

Uw order wordt verstuurd naar het door u opgegeven adres. Dit kan uw eigen adres zijn of een ander adres.

Mocht er op het moment van bezorgen niemand thuis zijn, dan wordt uw order niet bij de buren afgeleverd (dit geldt alleen voor Nederland). De pakketdienst laat een bericht achter en zal de volgende werkdag de bestelling opnieuw aanbieden.

Indien ook bij de tweede bezorg poging het pakket niet afgeleverd kan worden, krijgt de ontvanger een notificatie waarmee de bestelling afgehaald kan worden op het dichtstbijzijnde PostNL-kantoor.

Bij verzending via DHL, Bpost of FedEx worden er twee bezorg pogingen gedaan, waarna contact opgenomen kan worden met de bezorgdienst

Hoe ziet de verpakking van mijn bestelling er uit?

Neutrale verpakking

Erodreams verzendt snel en anoniem naar uw adres of naar een ander adres. Al onze bestellingen worden verpakt in een neutrale verpakking waar geen naam of logo van Erodreams op staat. Op de doos staat geen informatie waaruit af te leiden is wat de inhoud van het pakket is. Ook uw shopnaam staat niet op de doos. In verband met privacy staat er altijd “Postorder” als afzender in geval van aankoop. Uw adres staat vermeld als afzender adres.

Hoe ziet een pakket van Erodreams er uit?

Hieronder ziet u voorbeelden van de buitenzijde van onze pakketten. Verder vindt u hier een afbeelding van een adressticker. De naam Erodreams is niet zichtbaar op het pakket.

logo dhllogo dhl logo dhl

De bovenstaande sticker is een voorbeeld van de adressticker. De afzender is “Postorder” en als inhoud “internetbestelling”. Ook wordt aangegeven dat het pakket alleen mag worden afgeleverd op het aangegeven adres en niet bij de buren.

Wat is de reactietermijn?

Retourneren & Omwisselen

U heeft het recht om binnen 14 dagen alsnog af te zien van online-aankopen. Indien het product niet binnen de 14 dagen retour gezonden werd, is de verkoop bindend.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden?

Algemene Voorwaarden Erodreams

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Branchegarantie
Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 20 – Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Dreamcatchers
Handelend onder de naam/namen:
– Erodreams

E-mailadres: info@erodreams.be
Btw-nummer: BE0848.949.641

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5  De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    • indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    • bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
    • de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    • de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    • hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    • hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    • de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9  Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
  5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Erodreams. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Erodreams gestuurd.
  5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie.
  3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
  4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
  5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.
  6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
  7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
  8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 19 – Wijziging van de Algemene Voorwaarden Erodreams

  1. Erodreams zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
  2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

www.erodreams.be

Hoe kan ik de Kledingmaten interpreteren?

Hieronder vindt u een maten tabel, geschikt voor de kleding die wij aanbieden. U kunt deze maten tabel gebruiken als leidraad voor uw aankopen.

Matentabel bovenkleding dames

Hoe meet ik de juiste maat?

Als je je maat wilt meten kun je dit het beste doen in je ondergoed. Dit voorkomt dat de metingen groter uitvallen. Gebruik een meetlint in centimeters (cm) en trek het meetlint niet te strak om je heen. De maten hebben betrekking op standaardmaten.

Maat- en meetinstructies

Maten en afmetingen kunnen variëren per fabrikant, merk en vorm.

1. Borstomvang
Voor het meten van de bovenwijdte van je borstomvang
plaats je het meetlint rond je borst ter hoogte van de tepels.

2. Taille
Om de taille te meten, plaats je het meetlint op de plaats
waar de taille het smalst is.

3. Heupomvang
Om de heupomtrek te meten, plaats je het meetlint
op het breedste punt van de heupen.

Bovenkleding dames (maten in cm)
Internationaal Confectiemaat Borstomvang (cm) Taille (cm) Heupomvang (cm)
XXS 32 74 – 77 61 – 63 83 – 86
XS 34 78 – 81 62 – 64 87 – 91
S 36 82 – 85 65 – 67 92 – 96
M 38-40 86 – 89 68 – 71 97 – 100
L 40-42 90 – 93 72 – 75 101 – 104
XL 42-44 94 – 97 76 – 79 105 – 107
XXL 46-48 98 – 101 80 – 84 108 – 112
XXXL 50-52 102 – 108 85 – 100 113 – 120
Korsetten (maten in cm)
Kledingmaat S M L XL 2XL 3XL
Taille-omvang 65-73 74-81 82-90 91-102 103-114 115-128
Korsetgrootte 56 66 76 86 96 106
Kousen en Panty’s
Maat 0 I (1) II (2) III (3) IV (4) V (5) VI (6)
Internationaal XS S M L XL 2XL 3XL
Kledingmaat 34/36 36/38 40/42 44 46 48/50 52/54

Matentabel ondergoed dames

Hoe meet ik de juiste maat?

Als je je maat wilt meten kun je dit het beste doen in je ondergoed. Dit voorkomt dat de metingen groter uitvallen. Gebruik een meetlint in centimeters (cm) en trek het meetlint niet te strak om je heen. De maten hebben betrekking op standaardmaten.

Maat- en meetinstructies

Maten en afmetingen kunnen variëren per fabrikant, merk en vorm.

1. Borstomvang
Voor het meten van de bovenwijdte van je borstomvang
plaats je het meetlint rond je borst op de tepels.

2. Onderborstomvang
Voor het meten van de onderwijdte van je borstomvang
plaats je het meetlint net onder de borsten.

3. Heupomvang
Om de heupomvang te meten, plaats je het
meetlint op het breedste punt van de heupen.

Dames Beha (cm)

Cups Borstomvang minus Onderborstomvang BH maat (omvang) Onderborstomvang
A 12 – 14 65 62,5 – 67,5
B 14 – 16 70 67,5 – 72,5
C 16 – 18 75 72,5 – 77,5
D 18 – 20 80 77,5 – 82,5
E 20 – 22 85 82,5 – 87,5
F 22 – 24 90 87,5 – 92,5
G 24 – 26 95 92,5 – 97,5
H 26 – 28 100 97,5 – 102,5

Dames Slips

Internationaal Slips
XXS 32
XS 34
S 36
M 38
L 40/42
XL 42/44
XXL 44/46
3XL 48/50

Matentabel bovenkleding heren

Hoe meet ik de juiste maat?

Als je je maat wilt meten kun je dit het beste doen in je ondergoed. Dit voorkomt dat de metingen groter uitvallen. Gebruik een meetlint in centimeters (cm) en trek het meetlint niet te strak om je heen. De maten hebben betrekking op standaardmaten.

Maat- en meetinstructies

Maten en afmetingen kunnen variëren per fabrikant, merk en vorm.

1. Borstomvang
Voor het meten van de bovenwijdte van je borstomvang plaats
je het meetlint rond je borst ter hoogte van de tepels.

2. Taille
Om de taille te meten, plaats je het meetlint op de plaats
waar de taille het smalst is.

 

Bovenkleding heren (maten in cm)
Internationaal Confectiemaat Borstomvang Taille
XS 44 86 – 89 76
S 46 90 – 93 80
M 48 94 – 97 84
M/L 50 98 – 101 88
L 52 102 – 106 92
XL 54 107 – 109 98
XXL 56 110 – 113 104
3XL 58 114 – 117 110
4XL 60 118 – 121 116

Matentabel ondergoed heren

Hoe meet ik de juiste maat?

Als je je maat wilt meten kun je dit het beste doen in je ondergoed. Dit voorkomt dat de metingen groter uitvallen. Gebruik een meetlint in centimeters (cm) en trek het meetlint niet te strak om je heen. De maten hebben betrekking op standaardmaten.

Maat- en meetinstructies

Maten en afmetingen kunnen variëren per fabrikant, merk en vorm.

1. Taille
Om de taille te meten, plaats je het meetlint op de
plaats waar de taille het smalst is.

Herenondergoed (maten in cm)
Internationaal Kledingmaat Taille
XXS 1 74 – 77
XS 2 78 – 81
S 3 82 – 85
M 4 86 – 89
L 5 90 – 94
XL 6 95 – 99
XXL 7 100 – 104
3XL 8 105 – 109
4XL 9 110 – 114

Bestaat er een platform voor "geschillenbeslechting"?

“De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan voor consumenten, die u kunt vinden op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Privacybeleid

Bescherming persoonsgegevens

Bij bestellingen die via deze website worden geplaatst, verzamelen wij bepaalde gegevens. Op deze pagina vind je meer informatie over ons privacybeleid.

Persoonsgegevens en gegevensverwerking

Om je een goede en persoonlijke service te kunnen bieden, heeft Erodreams enkele gegevens van je nodig. We vragen je deze gegevens in te vullen omdat dit voor ons noodzakelijk is om de bestelling goed af te kunnen handelen, dit is zonder je gegevens niet mogelijk. Wanneer je een bestelling bij ons plaatst, worden de volgende gegevens verzameld:

Identiteitsgegevens
Dit zijn gegevens die je zelf invult tijdens het bestel- of registratieproces:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode
  • Woonplaats
  • Land
  • E-mailadres
  • Geboortedatum

Deze gegevens gebruiken wij om je bestelling te verwerken en het pakketje zo snel mogelijk bij je te bezorgen. Je e-mailadres is daarbij nodig om de orderbevestiging te verzenden, zodat je altijd in bezit bent van een bewijs van je bestelling. Verder wordt het e-mailadres gebruikt om met je te kunnen communiceren over je bestelling. Je e-mailadres wordt niet voor marketingdoeleinden gebruikt.

Betalingsgegevens
Bij registratie van betalingsgegevens noteren we enkel het totaalbedrag en je betaalwijze (MasterCard, VISA, Paypal, iDEAL, Op rekening of een overboeking via Bank). Uiteraard worden bankgegevens niet opgeslagen en is elke betaalmogelijkheid beveiligd.

Verkeersgegevens
Bij verkeersgegevens kun je denken aan het registreren van een IP-adres *, het installeren van een cookie *, het registreren van het klikgedrag en het analyseren van je navigatie op onze website.

Met de verkeersgegevens analyseren we het surfgedrag van onze bezoekers. We bekijken hoe de navigatie wordt gebruikt, welke pagina’s worden bezocht en welke artikelen worden besteld, zodat we hiermee de bekendheid, functionaliteit en inhoud van onze site kunnen verbeteren.

* Een IP-adres is een Internet Protocol adres dat verwijst naar een unieke bestemming op het Internet. Dit kan betekenen dat het in sommige gevallen direct naar de computer van de bezoeker is te herleiden. Deze informatie is essentieel om de pagina’s via Internet naar de juiste computer te sturen.

** Een cookie is een verzameling gegevens, een registratiebestandje, die een website overbrengt naar de harde schijf van een computer om ze daar op te slaan. Een cookie identificeert de bezoeker weliswaar niet, maar wel zijn computer. Onze website installeert een cookie om de door jou bestelde producten te koppelen aan je computer (op deze manier wordt je winkelmandje alleen voor jou zichtbaar). Om te kijken welke cookies precies worden geplaatst op onze website, kun je kijken op onze cookiepagina.

Doelen en gegevensverwerking

Hieronder wordt aangegeven voor welke doel(en) Erodreams je gegevens verzamelt. Erodreams heeft de volgende gespecificeerde doelen voor ogen met het verwerken van je gegevens:

Erodreams verwerkt identiteitsgegevens voor administratieve doeleinden, zoals:

  • het verwerken van je bestelling
  • de bezorging van je bestelling op het door jou gekozen afleveradres

Erodreams verwerkt betalingsgegevens voor administratieve doeleinden, namelijk:

  • de betaling van je bestelling
  • Verkeersgegevens verwerkt Erodreams voor communicatieve doeleinden, zoals:
  • het bevorderen van de gebruiksvriendelijkheid van de site

Doorlinken via onze website

De website van Erodreams kan advertenties van derden of koppelingen naar andere sites bevatten die niet onder het beheer van Erodreams vallen. Erodreams is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de inhoud of naleving van de privacyregels door de beheerders van de betreffende sites. Het opnemen van links naar andere sites impliceert daarnaast ook geen goedkeuring van Erodreams met betrekking tot de inhoud van dergelijke sites.

Beveiligde pagina’s

De online betaalmogelijkheden zijn beveiligd. De pagina’s zijn beschermd met SSL, waardoor je gegevens versleuteld worden verzonden en het onmogelijk is voor derden om je (creditcard)gegevens te zien. Je kunt de beveiliging checken door op de betalingspagina op je rechtermuisknop te drukken en te kiezen voor ‘Eigenschappen’. Je krijgt nu een venster met de verbindingsgegevens. Bij ‘Verbinding’ staat vermeld dat het om een SSL-verbinding gaat. Je creditcardgegevens, zoals het nummer en de vervaldatum, worden uiteraard niet opgeslagen.

Periode van opslag

Om onze diensten zo goed mogelijk aan te kunnen bieden, slaan we de gegevens die je invult op. De gegevens worden opgeslagen gedurende de periode dat je een account bij ons hebt.

Herkomst van gegevens

De gegevens die Erodreams verwerkt worden verkregen van bezoekers en klanten, die door de bezoeker zelf worden verstrekt via het bestelformulier.

Verstrekking van gegevens

Erodreams verstrekt je gegevens aan een beperkte kring van derden die de gegevens voor administratieve doeleinden verwerken:

  • Transporteurs: om je pakket te verzenden dragen wij je adresgegevens over aan de transporteur van jouw pakket: PostNL, DHL, Bpost of UPS.
  • Data-analyse: om onze website continu te kunnen verbeteren, kunnen wij gegevens doorgeven aan partijen waarmee wij data-analyse uitvoeren (o.a. Google Analytics).
  • Sales tracking: om bepaalde partijen beloningen uit te keren voor het aanbrengen van transacties, verstrekken wij ook in sommige gevallen gegevens aan marketingkanalen (o.a. Beslist.nl, Google AdWords).
  • E-mailmarketing: Indien je je aanmeldt voor de nieuwsbrief, worden je gegevens gedeeld met MailChimp (The Rocket Science Group, LLC d/b/a MailChimp, 675 Ponce de Leon Ave NE, Suite 5000, Atlanta, GA 30308, USA) of  met Copernica (Copernica B.V., gevestigd aan de De Ruijterkade 112, 1011 AB, Amsterdam), afhankelijk van welke periode je je aangemeld hebt voor de nieuwsbrief.

Hiernaast verstrekt Erodreams je gegevens niet aan derden, behoudens voor zover wet- en regelgeving ons hiertoe verplichten. De gegevens worden uitsluitend voor de in deze privacypolicy omschreven doelen gebruikt.

Rechten van bezoekers en onze cliënten

Als bezoeker of klant van onze website heb je het recht om je tot onze afdeling E-commerce te richten met het verzoek om je mede te delen of onze organisatie je gegevens verwerkt. De afdeling E-commerce zal binnen vier weken na het verzoek schriftelijk mededeling aan je doen welke gegevens worden verwerkt, voor welke doeleinden deze gegevens worden verwerkt, hoelang de gegevens zullen worden opgeslagen of aan de hand van welke criteria dit gebeurt en waar deze gegevens vandaan komen, aan wie ze worden verstrekt en voor welke doelen dit gebeurt.

Als duidelijk is dat wij persoonsgegevens van je verwerken en welke gegevens dit zijn heb je een aantal mogelijkheden, die hieronder worden genoemd.

Als de gegevens feitelijk onjuist, onnodig of onvolledig blijken te zijn, kun je bij ons een verzoek tot rectificatie indienen; wij zullen je gegevens dan zo snel mogelijk verbeteren, aanvullen of afschermen.

Daarnaast mag je een verzoek tot gegevenswissing indienen. Wij checken vervolgens of jouw gegevens inderdaad gewist moeten worden. Dit doen we aan de hand van alle toepasselijke privacywetgeving. Blijkt dat je hier recht op hebt, dan wissen we zo snel mogelijk je gegevens.

Ook kun je een verzoek tot beperking van de verwerking doen. Dit betekent dat je persoonsgegevens tijdelijk slechts opgeslagen worden, en niet verder worden verwerkt. Je kunt zo’n verzoek bijvoorbeeld doen als je meent dat wij onjuiste persoonsgegevens van je verwerken, of je niet wil dat je gegevens gewist worden. Wij checken vervolgens of je recht hebt op beperking van de verwerking. Dit doen we aan de hand van alle toepasselijke privacywetgeving. Als de eventuele beperking van persoonsgegevens later weer door ons wordt opgeheven, krijg je hier altijd bericht van.

Alle bovenstaande verzoeken kun je indienen door je te richten tot onze afdeling E-commerce.

Wanneer je geen prijs meer stelt op het ontvangen van onze nieuwsbrief, dan kun je ons hiervan per e-mail op de hoogte stellen of afmelden via de afmeldlink in de nieuwsbrief.

Als je klachten hebt  over de manier waarop wij met je gegevens omgaan, laat ons dit dan weten, zodat wij hier mee aan de slag kunnen. Ben je na contact met ons nog niet tevreden? Je hebt het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Geheimhouding

De personen die handelen onder het gezag van de verantwoordelijke, alsmede de verantwoordelijke zelf en zij die toegang hebben tot persoonsgegevens, zijn verplicht tot geheimhouding van de persoonsgegevens waarvan zij kennis nemen, behoudens voor zover zij door wet- of regelgeving verplicht worden mededelingen te doen.

Beveiliging

Om inzage van je persoonsgegevens door onbevoegden te voorkomen, heeft Erodreams verschillende beveiligingsmaatregelen getroffen, waaronder maatregelen tegen ongeoorloofde toegang, ongeoorloofd gebruik, ongeoorloofde wijziging, onrechtmatige en onbedoelde vernietiging en onbedoeld verlies.

Tot slot

Mocht je na het lezen van deze privacy policy toch nog vragen hebben over de bescherming van je privacy tijdens je bezoeken op onze website, neem dan gerust schriftelijk, telefonisch of per e-mail contact met ons op.

Erodreams kan tussentijds deze privacy policy aanpassen wanneer zich ontwikkelingen voordoen op het gebied van bijvoorbeeld technologie, wetgeving, verwerkingen of verstrekkingen. Wijzigingen zullen bekend worden gemaakt via deze pagina.

CONTACTEER HIER ONZE KLANTENSERVICE!